al weer 3 weken aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu al weer 3 weken aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

al weer 3 weken aan de andere kant van de wereld

Blijf op de hoogte en volg lieke

01 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hier is hij dan hoor mijn eerste verslag vanuit Australië

woooww wat gaat de tijd toch snel zo stond ik op schiphol afscheid te nemen van iedereen en nu ben ik al weer 3 weken in Australië. Afscheid op schiphol vond ik erg zwaar van iedereen afscheid nemen voor een jaar is toch niet zo makkelijk. Maar gelukkig vloog ik met een hele leuke groep. Iedereen had er last van dus we trokken elkaar er doorheen.


Het gaat super met mij de tijd vliegt echt. In deze 3 weken heb ik al zoveel gedaan en zoveel meegemaakt. ik zal even bij het begin beginnen en even kort vertellen wat ik allemaal heb gedaan.

Donderdag 10 april kwamen we dan eindelijk aan in sydney na 2 dagen te hebben gereisd. Niels haalde ons op van her vliegveld hij is onze tour guide voor de eerste week. Gezellig met de groep een foto gemaakt met op de achtergrond het opera house en de harbour bridge. Op dat moment denk je echt ja ik ben in Australië. Daarna lekker naar ons hostel gegaan en even lekker gechilld op de kamer. Alle meiden sliepen op 1 kamer mega gezellig dus. De eerste week waren we dus met de hele groep samen en de week was behoorlijk vol geboekt met allemaal leuke dingen. Vrijdag moesten we alleen naar de medi care en naar de bank om van alles te regelen dat was wel iets minder maar we sloten die dag af met lekker ergens wat gegeten en gedronken. Zaterdag naar een wild life park echt super leuk je liep tussen de kangoeroe's en natuurlijk op de foto geweest met een koala. Jullie zulle het niet geloven maar ik heb daar zelfs een slang om mij nek gehad hahaha nooit gedacht dat ik dat zou durven. Daarna zijn we naar de blue mountains gegaan. Echt super mooi allemaal watervallen en natuurlijk de three sister bekeken. Zondag hadden we chil dag en gingen we lekker zwemmen in de zee ook al regende het haha. Daarna even wat gegeten in het park en toen weer lekker naar het hostel gegaan want zo lekker weer was het niet. Maandag gingen we dan eindelijk surfen zo mooie plek echt Wauwww. En het ging nog aardig goed ik kan nog geen bochten maar ik kan wel staan dat is al iets toch....? Dit was ook al weer onze laatste dag met de groep samen. Dinsdag namen we van 3 afscheid en met de rest gingen we naar de grote stad om daar 3 nachtjes door te brengen. Mega drukke strad maar wel erg gezellig. paar avonden wezen stappen en verder lekker de stad bekeken.

Na die 3 nachten gingen we met een aantal mensen van de groep op surfkamp. Mijn paasweekend was nog nooit zo leuk geweest. Echt super elke dag surfen en elke avond kampvuur op het strand onder een onwijs mooie sterrenhemel nou wat wil je nog meer. We sliepen per 2 tal in een tent de nachten waren erg koud dus in de ochtend een warme douch was wel erg lekker. De kangoeroe's sprongen gewoon rond de tenten echt gaaf om ze te zien in het wild sommige waren echt mega groot en soms zag je een kleintje in de buidel zitten onwijs lief. Maandag kwamen we weer terug en dinsdag ginen we al met de nachtbus mee naar melbourne. We moesten weer afscheid nemen van een deel van de groep. Elke keer word het weer moeilijker het voelde echt als 1 grote familie. Lois, amber, iris en ik gingen met ze 4e naar melbourne. Eerst 3 nachten weer in de stad gebleven. We zijn naar een feestje geweest boven op het dak van een gebouw echt heel gaaf om een keer mee te maken. Die dagen hebben we heel veel gewandeld en gezien in melbourne. Melbourne s een erge mooie stad en even wat rustiger dan sydney. Zaterdag gingen we een camper huren om de great ocean road te gaan rijden. Wauwww ook dit was weer super mooi en onwijs veel gelachen. De eerste nacht gingen we ergens in het bos slapen in de camper de tomtom kende de plaats waar we heen wouden dus ingetikt en er heen gereden. We kwamen aan op een heel smal weggetje en het was pik donker op een gegeven moment stond er een bord met geen toegang. Dus we konden niet verder draaien was geen optie dus we konden alleen maar achter uit. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Lois achter het stuur en iris op der knieën door het achterraam kijken hoe lois moest rijden. Iris riep de hele tijd kont naar links en kont naar recht zo wist lois waar ze heen moest sturen. Echt grappig. Toen toch maar een andere plek gezocht en daar de camper neergezet en geslapen.

Onwijs mooie stranden gezien langs de kust waar we soms even een stop maakte om even van het uitzicht te genieten en foto's te maken. Ook hebben we koala's in het wild gezien en natuurlijk ook weer kangoeroe's.

Gisteren weer terug gekomen uit melbourne en vandaag afscheid genomen van lois en amber. Zo dat was wel even moeilijk. We hebben 3 weken met elkaar gereist en was gewoon helemaal top met ze. Maar iris en renske zijn er gelukkig nog vandaag even een heerlijk dagje chillen in het park met Iris.

Ik ben ook druk bezig met een au pair gezin te zoeken maar dat werkt helaas nog niet echt mee. Maar dat komt vanzelf allemaal goed.

Heel veel liefs uit het zonnige sydney.

  • 02 Mei 2014 - 08:01

    Dianne:

    Hee Liek!

    Wat heb je al veel meegemaakt zeg! En dat in nog maar 3 weken, moet je nagaan wat voor avonturen er nog op je te wachten staan! Hopelijk vindt je snel een leuk gezin en kan je aan de slag!

    Liefs vanuit het lente achtige (maar nog steeds precies hetzelfde) kikkerlandje!
    x Dian

  • 02 Mei 2014 - 13:10

    Rina Buisman:

    lieve lieke het gaat nogniet heel goed lukken.Daarom probeer ik het zomaar even. vande week komt Koos naar mij toe En meschien lukt het dan. dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8444

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: