he he het duurde weer even maar hier is er weer 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu he he het duurde weer even maar hier is er weer 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

he he het duurde weer even maar hier is er weer 1

Blijf op de hoogte en volg lieke

30 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hello allemaal,

zo de tijd gaat hier echt onwijs snel. Het is al weer 4 weken geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven dus dacht daar word het wel weer is tijd voor.

Ik zal beginnen waar ik gebleven was. Na afscheid te hebben genomen van iris heb ik nog een paar nachtjes in het hostel in sydney geslapen samen met renske. Helaas moest ze heel veel werken dus zagen elkaar niet vaak. Dus ik had even een paar daagjes niet zoveel gedaan en even uitgerust. Ook wel is lekker hoor. Maandag 5 mei ging om 9 uur de wekker. Vandaag ging ik weer beginnen aan een nieuw avontuur. En nogal een heel chil avontuur. Nog even ontbeten en toen met mijn grote backpack vertrokken. Naar de bus gelopen en toen opweg naar wim en amy. Bij dit gezin zou ik als au pair gaan werken. Maar omdat ze maar 15 uur werk voor mij hebben was het te weinig voor mij. Maar het gezin was zo lief dat ik bij hun mocht logeren tot ik een gezin had gevonden. Aangekomen bij het gezin in northbridge had wim mijn kamer laten zien en heb ik even mijn tas uitgepakt. Toen met wim boodschappen gedaan. Omdat ik bij hun in huis kwam gingen we ook hagelslag halen vet lief. De Hollandse producten zijn vet duur hier namelijk. Om half 6 kwamen de kinderen thuis (seban en xander) even met hun gespeeld en om 6 uur kwam ook amy thuis. Ik had amy geholpen met koken. Het was een feest dag in amerika een Mexicaans feestdag omdat er veel mexicanen wonen dus wij aten ook mexicaans heerlijk

In dit gezin heb in 2 en halve week gelogeerd. Stiekem toch wel lekker om weer even alleen op een kamer te liggen en lekker in een tweepersoonsbed. In northbridge zelf was niet echt veel te beleven dus ben ik een aantal keer naar manly geweest. Er was namelijk net weer een nieuwe groep aangekomen op donderdag 8 mei dus lekker wezen bbq met hun en daarna borrel gedaan in de kroeg. Het werd een beetje laat en mij bus ging dus niet meer terug. Er zat dus maar 1 ding op een illegaal nachtje doorbrengen in het hostel. Gelukkig hadden die meiden nog een bed over. Vrijdag 9 mei weer terug gegaan naar het gezin. Op vrijdag is het altijd filmavond bij hun. Ze hebben namelijk een kamer met een beamer en een vet groot scherm. Dus lekker in de avond film gekeken met een wijntje en een chippie. Heerlijk zeg weer is een normaal wijntje inplaats van goon. Deze week verder niet zo veel gedaan. Ik was ziek geweest super vervelend want ik had keelpijn en in nederland eet ik dan iets van 10 zakken drop op maar ja dat hebben ze hier niet naja hebben ze wel maar omdat het nederlands is natuurlijk belachelijk duur. In bed liggen werd ik ook gek van dus maar weer dagje naar manly gegaan bijna iedereen van de groep was er nog super gezellig dus. Ik wou dit keer echt de bus terug pakken maar ja was weer is te gezellig dus weer mijn bus gemist. Trouwens Australië is heel duur he maar bij de MAC kan je gewoon een vet lekker softijsje krijgen voor maar 30 dollar cent. Echt slecht dat ik dat nu weet hihihi. Maar ja vorige keer was het mij gelukt om niet betrapt te worden dat ik daar was blijven slapen dus ja ik dacht dat gaat mij vast nog een keer lukken. En ja hoor gelukt. Wel meteen volgende ochtend naar huis gegaan want zaterdag 17 mei hadden we een house warming. Wim en amy wonen er namelijk nog niet zo lang dus tijd voor een feestje. Dus die vrijdag veel dingen voorbereid. Ik heb die avond zelf truffels gemaakt echt super leuk om te leren en natuurlijk nog leuker en lekkerder te proeven. Die zaterdag weer hele dag in de keuken gestaan en om 5 uur begon het feest was wel erg gezellig maar na een tijdje toch wel hoofdpijn want er waren namelijk 20 kinderen over de vloer. Zondag weer een dagje naar manly geweest en verder die week niet zoveel gedaan. Dinsdag had ik wel een gesprek met jenell dat is de vrouw die een au pair gezin voor mij gaat zoeken ze had heel veel gezinnen dus ik dacht mooi ik heb snel een gezin.

Donderdag 22 mei ging ik weer mijn packpack inpakken. Er kwam inspectie in het huis en die mochten niet weten dat ik daar logeerde dus had ik besloten om te verhuizen naar het bunkhouse ( hostel in manly). Wim had mij afgezet bij de bus en ik was al vroeg in manly. Vandaag had ik dan eindelijk mijn eerste 2 gesprekken met gezinnen voor als au pair. Om 5 uur de eerste . Stond ik daar voor de deur was er gewoon niemand thuis dus ik haar opbellen en ja hoor was ze het gewoon vergeten. Na 20 min kwam ze aan de kinderen waren super lief alleen die moeder wel beetje apart. Daarna naar 2de gezin gegaan ook weer leuke kinderen en de ouders waren ook erg leuk. Ik dacht dit gaat hem worden maar nee ze vonden mij niet passen in het gezin helaas. Om half 11 was ik weer terug in het hostel. Bussen zijn toch niet mijn favoriet hahaha ik pak namelijk altijd de verkeerde maar ja zo zie je nog is wat van sydney. jacqueline was donderdag aangekomen in het hostel die is nu ook aan het kijken voor een au pair gezin super leuk dus.

Vrijdag ben ik met franca naar het strand geweest ( ook au pair hier). Franca moest die avond werken dus ging al optijd weg. Toen boodschappen gedaan met jacqueline en toen hadden nick en jacqueline gekookt en ik ging even snel douchen. Samen mer jacqueline, nick, bruce en maurice gegeten. En daarna lekker drank gehaald voor de avond. We gingen al snel over op een drank spel dus had aardig wat op. We gingen daarna uit alleen liep ik perongeluk nog met mijn glas in mijn hand naar buiten bij de kroeg dus kwam er niet meer in. Omdat jacqueline bij mij was mocht zij er ook niet meer in hahahaha wat hebben wij gelachen zeg. Toen maar besloten om terug te gaan naar het hostel.

Zaterdag en zondag had ik weer gesprekken maar die van zaterdag ging hem ook niet worden. Die van zondag was echt super leuk en wie weet gaat dat hem wel worden. Nog even afwachten. Zondag overdag heerlijk op het strand gelegen met jacqueline en franca.. Na dat ik bij dat gezin was geweest had die vrouw mij naar huis gebracht. De meiden hadden op mij gewacht om samen te eten. We hadden geen zin om te koken dus werd weer is patat met een hamburger. Onder het eten werd ik niet goed. Ik kreeg een paniek aanval. Na even op de kamer te hebben gelegen hebben de meiden mij toch maar buiten neer gelegd zodat ik even frisse lucht had. die meiden hielpen mij erg goed. Na een tijdje ging het weer wat beter wel vroeg mij bed in gegaan. Volgende dag niet veel gedaan was nog niet echt lekker. In de avond toch wel gezellig drankspelletje gedaan met de jongens. Volgende ochtend ging ik uitchecken want mocht bij franca logeren. Super chill en gezellig. In de middag even naar een groot winkelcentrum geweest met franca. Toen boodschappen gedaan pannenkoeken met kaas en suiker stond vandaag op het menu. Aangekomen in het bunkhouse moesten we nog even wachten op jacq en toen gingen we beginnen met bakken. 2 keer brand alarm af natuurlijk hahahaha we hielde het niet meer van het lachen. Wasje gedaan bij franca thuis nog even gezellig buiten gezeten. Woendag gingen we naar sydney om naar een lichtshow te kijken echt heel gaaf om het opera house te zien met allemaal verschillende printjes en patronen. In het hostel weer drank spelletjes gedaan. Elke avond zitten we drank spelletjes te doen echt super gezellig.

Kortom weer mega veel meegemaakt en weer heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik hoop dat ik maandag eindelijk een gezin heb waar ik kan gaan werken.

Heel veel liefs vanuit Australië


  • 30 Mei 2014 - 20:21

    Herlene Kuijs:

    Hee Lieke,

    Wat een avonturen en drankspelletjes, ben blij dat je je zo vermaakt daar.
    Hopelijk komt er snel een gezin voor je.

    Groetjes Herlene

  • 31 Mei 2014 - 17:11

    Rina Buisman:

    ik heb net jou reisverslag gelezen,ben je daar alleen maar aan het genieten?heb je al een aupair gezin .hier is alles oke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! iikmail je snel dikke kus OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 8441

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: