10 weken hier in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu 10 weken hier in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

10 weken hier in Australië

Blijf op de hoogte en volg lieke

19 Juni 2014 | Australië, Sydney

lieve lezers,

hier weer even een verhaaltje van mij uit Australië. Ik ben al weer 10 weken in dit mooie land de tijd vliegt echt voorbij. Ik zal weer even verder gaan met schrijven waar ik gebleven was.

vrijdag 30 mei ging ik dan mijn backpack inpakken en nog paar nachtjes in het bunkhouse slapen. Na een paar nachtjes bij franca te hebben geslapen. Vandaag had ik weer een 2de gesprek met het gezin waar ik voor het laatste was geweest. Vorige keer toen ik er was was die man er niet dus daarom wouden ze dat ik nog een keer langs kwam. Ik kwam aan en mocht meteen mee eten echt super lief en toen kreeg ik te horen dat ze mij heel graag als au pair willen hebben. Ik was echt super blij eindelijk een gezin. Ze hadden alleen op dit moment nog wel een au pair en die zou er nog 2 weken zijn. Die maandag mocht ik alvast wel bij hun komen wonen zodat ik geen koste had voor mijn hostel. Super chill dus. Maandag avond werd ik opgehaald door Tanny de moeder van het gezin. Heerlijk gegeten met Kira de au pair en met Tanny. De kinderen eten altijd eerder dus eten nooit samen dat vind ik wel erg ongezellig maar ja wen ik ook wel weer aan. De kinderen heten Apollo en Kosta. Apollo is 3 jaar en word volgende week 4 dus feestje en Kosta is 6 jaar. John is de vader van het gezin en woont op het moment niet thuis omdat hun relatie niet echt top gaat dus die heeft een appartement in manly.

De eerste week dat ik daar was heb ik helemaal niks hoeven doen ik wou elke keer mee naar school de kinderen weg brengen maar Kira zei elke keer nee volgende week is je werk week dus ik dacht oké laat maar zitten dan. Heerlijk dus nog een weekje kunnen genieten van heerlijk uitslapen en even niks te hoeven. Ik slaap nu samen op een kamer met Kira. Naja kamer je kan het eigenlijk wel een appartement noemen zo groot is die kamer namelijk. Er zijn 2 tv's in de kamer en een bankstelletje en een zit hoekje erg leuke kamer.
Deze week gingen we ook lekker uiteten blijkbaar doen ze dat heel vaak want overal waar we komen word ik voorgesteld en iedereen weet gewoon precies wat ze willen en hoe ze allemaal heten. Deze week ook nog met Jacqueline naar de stad geweest maar helaas niks gekocht. Het weekend gingen Kira en Tanny een nachtje naar Canberra omdat het er laatste weekend was bij de familie. John kwam dat weekend weer even thuis slapen en zaterdag ben ik heerlijk wezen lunchen met john en de kinderen. Op zondag ben ik naar manly geweest om gezellig koffie te drinken met jacqueline en paulette. ( ook au pairs hier).

En toen begon het dan echt 9 juni ben ik gestart als au pair. Ik werk van 7 tot 9 in de ochtend en dan ben ik vrij van 9 tot 3 en dan werk ik weer van 3 tot 7. Deze eerste week deed ik het nog samen met Kira was wel erg lekker want kon ik zien wat er allemaal moet gebeuren. Ze zijn nog al van een ritme hier dus moet wel allemaal in goede volgorde haha. Dat is in het begin wel even wennen maar ik ben er nu wel aan gewend. Die zaterdag moest ik de hele dag werken want Kira ging in de ochtend weg en Tanny had in de avond een groot feest dus was de hele dag bezig. In de middag Tanny der haar gedaan toch leuk om even met het kappers vak bezig te zijn. En ze was er onwijs blij mee dus ja dan ben ik ook blij. Die zondag was ik dan 1 dagje vrij en op zondag is het altijd koffie drinken met de meiden dus ben weer lekker naar manly geweest. Echt leuk want we zijn alle 4 au pairs dus op zondag bespreken we altijd de hele week wat er allemaal gebeurt is.

Afgelopen maandag 16 juni stond ik er alleen voor Kira was er niet meer dus moest het nu zelf doen maar Tanny begon wat later met werken dat ze mij nog even wat dingen kon vertellen hoe ze het wou hebben. De kinderen pissen trouwens bijna elke nacht in hun bed dus ben elke dag beddengoed aan het wassen. Is het de ene niet die in zijn bed heeft geplast dan is het de andere wel. En ze hebben hier maar 1 set beddengoed dus dat is lekker haha. De eerste dagen alleen gingen prima de kinderen zijn mij wel heel erg aan het uitdagen kijken hoe ver ze kunnen gaan met mij maar elke dag gaat het weer wat beter. Afgelopen nacht was natuurlijk Nederland tegen Australië bij ons was het toen 2 uur in de nacht maar ik wou het natuurlijk wel zien. Paulette had mij om 9 uur opgehaald en toen zijn we naar het hostel gereden en daar de wedstrijd gekeken. Super gezellig en gelukkig had Nederland gewonnen anders ging mijn familie hier mij natuurlijk uitlachen haha.

Ik zit nu al helemaal in het ritme van het gezin en ze zijn onwijs lief voor mij. Mijn engels is nog niet heel goed maar gaat elke dag weer beetje beter. Ik moet natuurlijk nu wel want ja Nederlands kunnen ze niet haha.

Morgen nog dagje werken en dan ben ik het hele weekend vrij dus lekker iets leuks doen met de meiden.

Heel veel liefs van mij uit het mooie Australië.

  • 19 Juni 2014 - 13:58

    Carolien:

    Hè lieke

    Weer een leuk stukje. Niets nieuws voor mij maar je kunt wel zien dat je daar in Aussie geniet. En dat je daar nu echt woont in je eigen luxe appartement.
    Veel plezier weer daar in het verre Australië.

    Dikke kus mama

  • 19 Juni 2014 - 18:30

    René:

    Hoi Lieke,

    Goed om lezen dat het goed gaat en dat je het ritme hebt gevonden.
    Lekker dat je nu een vast gezin hebt en probeer het Engels snel op te pakken.

    Wij hebben ook genoten van Nederland-Australië en Jon zei tijdens de wedstrijd dat het voor jou extra spannend moest zijn nu in Australië zit. Als je het nog niet hebt koop wat oranje en laat zien dat wij op weg zijn om wereldkampioen te worden.

    Veel plezier en ik zie je gauw weer op Skype

    XXX
    René

  • 20 Juni 2014 - 00:24

    Digna:

    Lieve Liek!
    Wat leuk om te lezen dat je zo lekker gaat! Eindelijk een gezin waar je aan t werk kunt en ook gelijk je kapperskwaliteit hebt kunnen laten zien! Geniet ervan!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 8449

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: