al weer een maandje als au pair in seaforth - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu al weer een maandje als au pair in seaforth - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

al weer een maandje als au pair in seaforth

Blijf op de hoogte en volg lieke

10 Juli 2014 | Australië, Sydney

hallo iedereen,

hier weer een klein verhaaltje van mij uit Australië.

Vandaag ben ik al weer 3 maanden hier in het mooie land en al weer 1 maand aan het werk als au pair.

Het gaat heel goed met mij en heb het onwijs naar mijn zin bij deze familie. Ik zal even verder gaan waar ik gebleven was. Het weekend na de voetbal wedstrijd had ik lekker het hele weekend vrij. Normaal werk ik op zaterdag ochtend een uurtje want dan gaat tanny altijd sporten maar ze ging dit keer niet dus ik kon lekker uitslapen. Ik had met paulette en franca afgesproken in manly. Het is hier winter maar het was vandaag onwijs lekker weer dus lekker eten gekocht en natuurlijk een koppie koffie en lekker op het strand gezeten. In de avond lekker filmpje gekeken in het bunkhouse ( het hostel waar we altijd zitten in het weekend) en daarna lekker terug naar huis gegaan. Die zondag weer lekker dagje naar manly geweest en nu was Jacqueline er ook gezellig bij dus even gezellig koffie gedronken.

Maandag begon mijn werk week weer dus vroeg op. Maandag en dinsdag waren weer normale werkdagen en woensdag was het de verjaardag van Apollo. Tanny moest voor haar werk 2 dagen naar Melbourne dus die kon er niet bij zijn. John en ik gingen wel gezellig met de kinderen uiteten bij een Indian restaurant. Super lekker gegeten en de kinderen lagen er natuurlijk laat in die avond. Apollo is gek van Superman, Spiderman en Batman. Hij had van ze ouders een Batman pak gekregen dus die moest woensdag en donderdag natuurlijk aan naar school echt super schattig. Paulette en ik wonen nu echt vlak bij elkaar dus ik bracht vrijdag de jongens naar school en toen ik terug naar huis liep zag ik paulette in de auto rijden echt zo grappig. Omdat alles hier natuurlijk mega groot is en alles heel ver van elkaar af ligt is dit natuurlijk wel toevallig dat wij zo dicht bij elkaar wonen.

YES het weekend begon weer. Die zaterdag ochtend hoefde ik weer niet te werken maar ik zou om 4 uur moeten beginnen. Dus lekker uitgeslapen. Maar in de middag belde Tanny dat ik toch niet hoefde te werken dus ben ik als een speer naar de bus gegaan en naar manly gereden. Lekker gegeten met paulette en franca en Jacqueline kwam in de avond terug van de blue mountains. Erg veel gelachen die avond en samen met paulette de bus weer terug gepakt. Zondag op maandag nacht 2 uur hebben we weer voetbal gekeken in het hostel. Paulette kwam mij ophalen gelukkig hadden ze weer gewonnen en hadden we niks voor niks een kort nachtje.

Maandag 30 Juni begon de vakantie van Kosta dus ik moest die maandag van 7 tot 7 werken. Na 2 uur slaap was dat best wel zwaar maar ook die dag heb ik weer overleefd. Die dag lekker uiteten geweest en dinsdag en woensdag aan tafel gegeten met ze alle echt super gezellig was dat omdat we dat normaal nooit doen. Ik leer trouwens hier veel Griekse gerechten koken omdat Tanny uit Griekenland komt. Ik begin het steeds leuker te vinden het koken. Verder die week niet veel bijzonders gedaan wel veel overgewerkt.

Het weekend was weer erg leuk. Zaterdag middag naar manly gegaan en in de avond gekookt met paulette en renee ( een vriendin van paulette) Super lekker gegeten en die avond lekker tv gegeken. Om 11 uur even op bed gaan liggen maar kon niet slapen. Om 6 uur begon de voetbal wedstrijd Nederland tegen Costa Rica. Wat een spannende wedstrijd we hebben weer met onwijs veel nederlanders gekeken in het bunkhouse. Gelukkig hadden ze weer gewonnen en ging daarna weer richting huis want vandaag vierde Apollo zijn verjaardag. Ik had maar 2 uurtjes geslapen ongeveer dus was onwijs moe maar begon om 12 uur met werken. Ik had Tanny namelijk beloofd om haar te helpen met de voorbereidingen en met de verjaardag. Super leuke verjaardag was het. Een echte Batman verjaardag. Tanny had ook een Batman ingehuurd in ook echt zo Batman auto echt zo gaaf voor al die kinderen. Ook heb ik de ouders En de 2 zussen van Tanny ontmoet. Super leuke mensen. Tanny en John waren onwijs blij met mij hulp die dag dus heb een bonus gekregen echt super chill.

Deze week heeft Kosta nog steeds vakantie en Apollo gaat gewoon naar de kinderdagverblijf. Maandag en Dinsdag hele dag thuis gezeten met Kosta en Woensdag even lekker een middagje voor mijzelf gehad. John had mij afgezet in Sydney dus ik ging even lekker shoppen. Echt bizar het is hier gewoon winter maar het is nog geen dag kouder geweest dan 15 graden. Voor hier is het wel koud maar als de zon schijnt is het onwijs goed te doen. Deze avond zijn we ook weer mega lekker uiteten geweest bij een Japannees restaurant. John was jarig en had dat restaurant uitgekozen. Echt super lekker gegeten en hun komen daar vaker dus de eigenaar had een mega mooie fruit schotel gemaakt voor ons. We waren pas half 9 thuis dus de kinderen lagen er onwijs laat in. Maar het was echt een top avond om niet meer te vergeten.

Kortom Ik heb het onwijs naar mijn zin hier in het gezin en voel mij helemaal thuis. Apollo is echt een schatje en Kosta is mij nog lekker aan het pesten. Maar er zijn sommige dagen dat we het onwijs leuk met elkaar hebben. Dus dat komt allemaal wel goed. Met tanny krijg ik steeds meer een band wat onwijs gezellig is. Ik maak veel overuren dus ik kan ook nog is lekker sparen voor als ik ga reizen dus ik zit helemaal goed hier.

kusjes uit aussie.

  • 11 Juli 2014 - 15:42

    Sabrina:

    He Liek. Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin heb. Er wordt volgens mij veel gegeten Hihi. En ook fijn te zien dat je andere collega au pairs in de buurt heb. Veel plezier. En tot snel op Skype.

  • 16 Juli 2014 - 16:54

    Digna:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8450

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: