het einde van mij reis - Reisverslag uit Limmen, Nederland van lieke kuijs - WaarBenJij.nu het einde van mij reis - Reisverslag uit Limmen, Nederland van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

het einde van mij reis

Blijf op de hoogte en volg lieke

01 Augustus 2015 | Nederland, Limmen

Al weer een maand terug in Nederland maar mijn laatste reisverslag mag natuurlijk niet ontbreken.

Na afscheid te hebben genomen van nick ben ik met de boot en bus naar krabi gegaan. De boot was verschrikkelijk er waren 2 slaap zalen met in elke wel iets van 250 bedden. De boot was overboekt dus er sliepen ook mensen in de looppaden. Toen we aankwamen met de boot werden we allemaal verdeeld over busjes van verschillende organisaties. Ik zat maar met 1 ander iemand dus vond het allemaal maar vreemd en dat zo vroeg in de ochtend na een nacht niet te hebben geslapen. We werden naar een bus station gebracht waar we moesten wachten op een andere bus. Na een tijdje kwamen meer mensen aan en werd ik met 2 andere opgehaald met een auto en naar een ander busstation gebracht. Hier zag ik weer mensen waar ik ook mee op de boot zat erg gek allemaal maar ja na weer even wachten kwam er een bus aangereden die bijna uit elkaar viel en werken we naar krabi gebracht. Hier moesten we nog 1 keer overstappen op een klein busje die ons naar het hostel bracht. Ik met nog een ander nederlands meisje werden verkeerd afgezet. We waren er klaar mee en gingen eerst even wat eten en toen een nieuw busje zoeken dus ons naar het goede hostel kon brengen. Aangekomen in het hostel zijn we even lekker gaan douchen en gaan slapen want kapot waren we wel. In de avond lekker uiteten geweest met 2 nederlandse meisjes en toen lekker vroeg mij bedje ingegaan. De volgende dag lekker uitgeslapen en toen moest ik mij visa verlengen. Ook dit was weer een heel gedoe. Ik ging met zo busje mee en werd afgezet langs de weg en hier stond een man op mij te wachten met een scooter hij bracht mij naar het immigratie kantoor. Hier ging het gelukkig allemaal heel snel en had ik snel mij nieuwe stempel in mijn paspoort. Daarna weer terug naar het hostel gegaan en hier 2 bus tickets voor naar koh lanta geboekt. Voor mij en rachelle. Rachelle is een Nederlands meisje die ik heb leren kennen met de fietstocht in bangkok. De volgende dag gingen we met ze 2e naar koh lanta waar we lekker gingen chillen. Koh lanta is een eiland waar niet heel veel te doen is maar je wel lekker kan uitrusten. Het is laag seizoen dus daarom is daar ook echt bijna niemand te vinden. Ik had een hotel geboekt voor ons waar we 2 nachten gingen slapen. We zaten aan het strand en met een zwembad erbij erg lekker. In de zee konden we alleen niet omdat die te wild was en dus te gevaarlijk. De volgende dag gingen we lekker een scooter huren en naar het nationaal park. Onderweg gingen we eerst ergens wat eten waar echt niemand was maar dat was toch ook wel weer erg grappig en leuk. Toen we terug wilde lopen naar onze scooters zagen we allemaal aapjes dus wij foto’s maken maar er kwam 1 aap achter rachelle aan ze gooide haar tas van der af en rende naar mij. Het was echt eng die aap begon te blazen en met ze poten gek te doen alle apen in de bomen begonnen ook enge geluiden te maken. De vrouw van het restaurantje kwam naar ons toe en jaagde de aap weg zodat we der tas weer konden pakken. Snel zijn we weg gereden en naar het park gegaan. Hier begon het te regenen dus gingen we even schuilen daarna wandeling gemaakt door een soort regenwoud wat erg mooi was. Ook hier waren weer apen dus met een stok op pad durfde we te lopen haha.

De rest van mij weken op het eiland heb ik niet veel gedaan rachelle zat in een ander hotel op een gegeven moment en spraken soms af om wat leuks te doen. Zo zijn we naar elk feest op het eiland geweest maar elke keer waren er maar hooguit 5 mensen. De eerste week dat we op het eiland waren was het erg rot weer veel regen en niks te doen. We hadden nog wel een snorkel tour gedaan maar dat was ook niet echt heel gaaf. Ik had natuurlijk al gedoken en dat was 1000 keer mooier. Een week na de tour was rachelle al weg en ging in nog even op pad met de scooter ik kwam er achter dat mij camera gestolen was en was erg van slag. Ik had aangifte gedaan en overal gezocht. De man van de snorkel tour heeft het zeer waarschijnlijk gestolen uit mij tas toen ik aan het snorkelen was want op dat moment is het gebeurt. Baalde onwijs en kon het allemaal niet geloven. De rest van de week lekker wezen zonnen aan het zwembad en de laatste dag nog 1 keer mee gegaan op die tour om die man aan te spreken maar het enige wat hij kon is erg hard lachen. Helaas die camera krijg ik dus nooit meer terug.

Maandag 29 juni was het dan tijd om met de bus terug te gaan naar krabi. Hier nog even lekker geshopt en wat gegeten eind van de middag met een andere bus naar het vliegveld gebracht en in de avond vlucht naar bangkok gehad. Hier moest ik nog 5 uur wachten op mij vlucht naar Amsterdam. Even wat gegeten dus en lekker heen en weer gelopen nu het nog kon. Ook weer erg gelachen want die chinezen waren bezig met allemaal eten in te pakken in dozen en koffers echt die mensen sporen echt niet. Om 2 uur in de nacht vertrok ik dan weer terug naar Nederland. Slaappil ingenomen maar die hielp niet echt. Wel paar uurtjes geslapen en de rest van de tijd films gekeken. Het laatste half uur van de vlucht brak mij kies waar al dat gedoe aan was helemaal af echt erg zuur want had de volgende dag afspraak bij de tandarts maar hij had het net niet gehaald. We waren geland op de polderbaan en dat wil dus zeggen dat het best lang duurt voordat je er echt uit mag. Na de paspoort controle nog klein stukje lopen en toen zag ik mij familie en vriendinnen voor het raam staan. Wat een leuk moment om iedereen weer te zien. Wachten op mij backpack duurde gelukkig niet lang maar helaas moest hij wel open en daar zat ik nou niet op te wachten gelukkig na eerlijke antwoorden hoefde hij alleen maar door een scan heen en mocht ik doorlopen.
Daar stonden ze dan allemaal met 2 spandoeken en fotocamera’s. Eerst rende ik mij mammie in der armen en toen mijn lieve opa en oma een grote knuffel gegeven. Pff echt wat had ik iedereen gemist de laatste weken. Joyce en lisa hadden een mega groot spandoek gemaakt en mij lieve tante stond al klaar met de melk voor mij kies haha. Met ze alle lekker naar huis gegaan en toen was er nog een verrassing mij lieve 2 katjes waren al thuis die mij broer de dag ervoor had thuis gebracht. Lekker appeltaart van oma gegeten en veel gekletst en natuurlijk cadeautjes uitgedeeld. Heerlijk om weer thuis te zijn en heerlijk om weer lekker een borrel te drinken met mij vriendinnen.

Dit was dan mijn laatste verslag van mij reis van 15 maanden. Ik heb een top tijd gehad en zal dit nooit meer vergeten.

Liefs lieke

  • 01 Augustus 2015 - 15:39

    Carolien Carolienbuisman@hotmail.com:

    Hè lieke leuk dat je ook de laatste weken hebt beschreven. Het zit er nu echt op. Blij dat je weer in nederland bent. Zie je weer over 2 maanden. Dikke kus van je mama

  • 02 Augustus 2015 - 21:04

    Sabrina:

    Weer een prachtig verslag. Goed gedaan Liek. Zo kun je je avonturen altijd weer terug lezen. Wat heb je toch fantastische dingen beleeft. Maar wel weer lekker dat je weer thuis bent.

    Dikke kus

  • 02 Augustus 2015 - 22:28

    Oma Buisman:

    blij met al die mooie reisverhalen! ik heb ze allemaal gecopieerd ,opgeslagen om dit allemaal op onze ouderleeftijd dit nog velen keren te lezen.en super trost te zijn op onze kleindochter.Dikke Kus van OPA en OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 990
Totaal aantal bezoekers 8442

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: