weer tijd voor een verhaal - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu weer tijd voor een verhaal - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

weer tijd voor een verhaal

Blijf op de hoogte en volg lieke

17 Augustus 2014 | Australië, Sydney

hallo allemaal,

Is weer even geleden dat ik wat heb geschreven dus ik dacht word weer tijd voor een verhaaltje. Nou ja verhaal eigenlijk want er is super veel gebeurt in de tussentijd.

Na de verjaardag van John had ik donderdag en vrijdag lekker rustige daagjes. Vrijdag was ik lekker wezen wandelen naar Manly. Zaterdag ochtend nog even gewerkt en daarna met Paulette even koffie gedronken in Manly en daarna naar de wharringamall geweest (dat is een super groot winkel centrum hier). We wouden gaan lunchen daar maar Paulette kon der lievelings tentje niet vinden op een gegeven moment was paulette het zat en dacht ik ga het nu aan die meiden vragen bleken het 2 paspoppen te zijn. Nou ik heb mij echt dood gelachen. Super gezellige dag gehad om 6 uur moest ik werken dus op tijd naar huis gegaan. Zondag ben ik met Paulette naar Manly gelopen en koffie gedronken met Jacq, Franca en Paulette.

Toen maandag begon mijn werkweek weer Kosta was die maandag nog 1 dagje vrij maar ging een dagje naar zijn neefjes dus lekker dagje rust. Die dinsdag ben ik naar Australian Backpackers geweest om mijn buspas voor New Zealand alvast te kopen want die was nu met mega veel korting. Dus New Zealand staat vast. Wieehoee. Emily had even mijn haartjes geknipt en toen weer naar huis gegaan om te werken. Vanaf dit moment sloeg alles om in de familie. Jullie kennen vast het programma eerste hulp bij opvoeden. Nou in zo gezin ben ik beland. De eerste weken in het gezin waren leuk. De oudste was wel vervelend maar ik dacht ja dat snap ik wel als je elke keer weer aan een nieuwe au pair moet wennen. Ook met die moeder kon ik het toen wel goed vinden. Nu zit ik hier meer dan 2 maanden en word echt helemaal gek ik doe echt alles fout en krijg echt van alles de schuld en die kinderen zijn echt erg tegen mij ze schoppen, schelden tegen mij echt noem het maar op. Gelukkig heb ik hier 2 super goede vriendinnen waar ik er mee over kan praten en die mij er doorheen helpen.

Het weekend van 19 juli ben ik met Paulette naar de stad gegaan. Hele dag door de stad gelopen en lekker gewinkeld. In de avond lekker naar Darling Harbour gegaan om even borreltje te doen met Emily en Jaimy hun gingen al vroeg weg en Paulette en ik bleven lekker daar eten en nog meer borreltjes wat een top avond was dat super veel gelachen en gekletst. Die zondag weer hele dag in manly gezeten. Manly is echt onze thuis haven. Elk weekend zitten we daar.

De week van 21 juli. Heb ik onwijs veel overgewerkt. Heerlijk even wat geld bij verdienen. Die week was verder een normale week. De kinderen waren deze week wel lief dus de week ging snel voorbij. Zaterdag had ik met Paulette en Jacq afgesproken bij Darling Harbour. We zaten al vanaf 4 uur aan de borrels en hadden daar lekker gegeten. Paulette en ik moesten rennen om de laatste bus te halen naar huis. Kortom het was weer een top avond. Die zondag moest ik werken het was een kort weekendje voor mij.

Die week erna vanaf 28 juli was echt iedereen ziek. Kosta was die vrijdag ervoor al ziek en heeft dus lekker iedereen aangestoken. Apollo werd ziek ik werd ziek en Tanny werd ook ziek. Hele week met ze alle thuis gezeten. Dit was natuurlijk geen pretje om een week lang op elkaars lip te zitten. Op vrijdag voelde ik mij gelukkig weer iets beter en dacht mooi dan kan ik morgen weer lekker naar Manly. Zo gedacht zo gedaan op zaterdag ochtend bus genomen naar Manly met Paulette. Het was echt super mooi weer dus lekker koffie gehaald en aan de boulevard gezeten. Jaja het is hier nu winter maar wat was ik die dag verbrand zeg leek wel een kreeft. haha. Die dag zijn we vroeg naar huis gegaan want Paulette moest werken. Bij mij was niemand thuis dus lekker zelf eten gemaakt en vroeg mijn bedje ingegaan. Zondag zijn we wederom weer naar Manly geweest maar vandaag hebben we sportief gedaan we gingen lopend heen. We hadden daar afgesproken met Jacqueline. Dus weer lekker koffie gehaald en op de boulevard gezeten en weer genoten van het mooie weer. (Dit keer was ik wel zo verstandig om zonnebrand mee te nemen.) In de avond gezellig met ze 3e ergens wat gegeten en toen busje weer terug naar huis genomen.

De week van 4 augustus bleef Apollo maandag nog 1 dagje thuis. Deze dag begon Tanny behoorlijk te keer te gaan tegen mij en toen had ik besloten van oké ik geef het nog 2 weken hier en als het dan nog zo gaat ga ik stoppen. Die avond ben ik naar Manly gegaan om wat mensen te knippen toch leuk om soms nog even wat te knippen. Die donderdag ben ik gezellig naar Collaroy geweest even gepraat met Emily over mijn familie en gezellig koffie gedronken. Het weekend was het laatste weekend voor Paulette voordat ze naar de westkust gaat. Dus zaterdag en zondag lekker in Manly gezeten. Zondag moest ik ook even een bezoekje brengen aan de tandarts. Dus zondag zijn Paulette en ik eerst even wezen lunchen bij het winkelcentrum en toen door naar de tandarts. Ik was blij dat Paulette met mij mee was want ik vond het helemaal niks. Ik moest een keuze maken kies eruit of beginnen aan 3 behandelingen. Ik had een gat in mijn kies tot aan mijn zenuw wat dus onwijs veel pijn deed. Ik heb gekozen voor de 3 behandelingen wat onwijs veel geld koste maar ja dan heb ik gelukkig wel nog mijn kies. De eerste behandeling ging goed en moet over een week weer terug voor mijn 2de behandeling.

Afgelopen week ben ik maandag nog 1 keer naar Paulette gegaan en geholpen haar backpack in te pakken. Afscheid genomen van der en toen terug naar huis gegaan. Paulette gaat 3 weken naar de west kust en ga er zeker missen. Afgelopen woensdag heb ik besloten om hier in dit gezin te gaan stoppen. Ik word niet gelukkig in dit gezin en ben naar Australië gekomen om juist gelukkig te worden. Ik blijf hier tot eind augustus en dan ga ik weg. Ik ben nu druk aan het zoeken voor een ander baantje en andere slaapplek. Gisteren ben ik naar een rugby wedstrijd geweest met dit gezin dat was gelukkig wel erg gezellig. We zaten op zo plek waar je allemaal eten kreeg en drinken kan pakken wat je maar wil super chill dus.

Morgen start mijn laatste 2 weken hier dus. Ik hoop dat ik nog een leuke 2 weken ga krijgen hier en een nieuwe baan kan vinden.

Jullie horen weer snel van mij.

liefs van mij.

  • 17 Augustus 2014 - 17:47

    Sabrina:

    Weer een mooi verhaal Lieke. Jammer dat het zo'n vervelend gezin is. Maar hup op naar een andere baan. Veel plezier. En tot gauw. Xx

  • 17 Augustus 2014 - 22:43

    Carolien En Koos:

    Hoi lieverd,

    Wat een uitgebreid verslag. Leuk weer om te lezen. De meeste dingen wisten we wel. Maar er staan toch altijd dingen in die we nog niet weten. Wat leuk dat je ook weer mensen geknipt hebt. We spreken elkaar weer snel via de skype of app. We zullen duimen voor een nieuwe baan xxx van ons

  • 22 Augustus 2014 - 12:19

    Oma Buisman:

    wat weer een heel verhaal!!!!!!!!!!!! ik 'wist al heel veel ,omdat wij nu nog ieder week nog lekker kunnen Skype als je verder gaat zal dat wel minder worden. Dan maar mailen.Kusjes van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8461

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: