Het laatste stukje van het reizen in Australië. - Reisverslag uit Cairns, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu Het laatste stukje van het reizen in Australië. - Reisverslag uit Cairns, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje van het reizen in Australië.

Blijf op de hoogte en volg lieke

08 Maart 2015 | Australië, Cairns

Heehee,


Hier weer een reisverslag van mij vanuit Cairns. De afgelopen 4,5 week heb ik het laatste stukje van de oostkust gedaan. Van Brisbane tot Cairns. Dit was dan ook het laatste gedeelte van het reizen hier in Australië.

Op donderdag 5 Februari vloog ik van Darwin naar Brisbane. Ik vloog pas om kwart over 1 in de nacht en de vlucht was 3,5 uur nou je raad het al deze nacht dus niet geslapen. Aangekomen op Brisbane airport moest ik nog 4 uur wachten op mijn bus naar Rainbow Beach. Na een busreis van 5 uur en geen slaap kwam ik kapot aan in Rainbow Beach ik was maar al te blij dat ik een bed zag en ben even een paar uur gaan slapen. Die avond niet veel gedaan en na een heerlijke warme douch lekker weer mijn bedje ingedoken. De volgende dag ging ik om 7 uur even mijn bedje uit voor gratis pancakes. Ja mensen als je een backpacker bent en je hoort dat er gratis onbijt is ga je echt wel even je bedje uit haha. Daarna natuurlijk er nog even in gedoken en daarna de was gedaan. Die middag boodschappen gedaan en even mijn hostel voor Airlie Beach alvast geboekt. Ik heb weer nieuwe kamergenootjes wat weer erg gezellig is. Om 4 uur hadden we de brieving voor Fraser Island. Hier werd alles over de tour verteld en werden er groepen gemaakt voor in de auto's. Ik zat in groep G met te gekke mensen. 6 mensen uit Engeland en 1 uit Zwitserland. We hadden met de hele groep drank gekocht voor op Fraser en daarna met ze alle nog een borrel gedaan in het hostel. Die avond lekker vroeg mijn bedje ingegaan. Zaterdag 7 Februari de dag dat we dan eindelijk naar Fraser Island gingen. Met ze 8e in een 4WD en onze spullen nou ik kan je vertellen dat paste maar net haha. Millie een meisje uit de groep begon met rijden. Eerst naar de ferry en toen vanaf de ferry Fraser Island op. Echt te gek! Harde muziek op en gaan met die banaan. We waren nog geen minuut op Fraser Island of we stonden al vast. Super gelachen na even in ze achteruit waren we al weer los en konden we verder. Even later stond onze tour guide Jimmy vast. Hij heeft een trailer dus iedereen moest even duwen en zo kon ook Jimmy weer verder. De eerste stop was om even te lunchen. Echt een top team waren we, we gingen wraps maken en iedereen deed wat zodat we snel lekker konden eten. Na de lunch gingen we naar Lake Mackenzie. Omg jongens wat is dat strand mooi. Het zand is zo wit en de zee zo blauw echt een paradijs. Hier moest ik echt even in mijn arm knijpen of ik nou aan het dromen was of dat ik hier nou echt was. Hier hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen. Na het super mooie strand was het tijd om naar de camping te gaan. Op deze camping verbleven we 2 nachten in kleine tweepersoons tentjes. Ze zeiden dat er een matje op de grond was maar voor mijn gevoel was die er niet. Die avond hadden wij (de meiden) lekker gekookt en met ze 8e lekker gegeten. Elke groep kreeg 2 koelboxen en 2 kratjes met eten. We hadden een menu zodat we konden zien wat we welke dag moesten gebruiken erg leuk. We hadden mega veel goon ( wijn in een zak) dus we waren meteen begonnen met drinken op de camping. Na het eten lekker bij het kampvuur gezeten en gezellig gedronken en gekletst. Ik praat al weer een tijdje engels in al mijn tours dus dat gaat goed. Zo goed zelfs dat ik een nederlands meisje tegen kwam uit een andere groep en ik kon gewoon niet meer uit mijn woorden komen in het nederlands dus begon maar engels tegen haar te praten. Echt als je een borrel op hebt gaat je engels 10 keer beter. We hebben staan dansen op de tafels en erg veel gelachen. De volgende dag ging om 7 uur de wekker. Lekker ontbeten en weer in de auto's gestapt. Die dag zaten we bij de tour guide in de auto. Maar beter ook want iedereen sliep nog half. De eerste stop was Ellie Creek. Hier liep je over een pad langs Ellie Creek ( een soort riviertje) en aan het eind kon je de rivier in. Ijskoud maar zo lekker als je een kater hebt. Lekker met de stoming mee gezwommen naar het einde en dit deden wij natuurlijk een paar keer. Daarna lekker op het strand gelegen en toen langs the maheno (een wrak schip) gereden daar even uitgestapt en wat foto's gemaakt natuurlijk. Daarna weer lekker wezen lunchen en daarna doorgereden naar Indian Head. Je kon er op klimmen en vanaf daar had je mega mooi uitzicht over de stranden en over de mooie blauwe zee. De laatste stop voor deze dag was Champagne Pools. Kleine badjes aan de zee waar rotsen tussen zitten. Ook weer super lekker daar gezeten. Daarna weer terug gegaan naar de camping en hadden de jongens lekker gekookt in de avond gingen we met ze alle naar het strand om naar de sterrenhemel te kijken. Ik heb veel zonsondergangen en zonsopgangen gezien in mijn reis maar de maansopgang had ik nog nooit in mijn leven gezien. Wauwiee wat was dat mooi zeg. Helaas kon je geen goede foto's hiervan maken. De volgende ochtend moesten we weer alles inpakken en na een lekker ontbijt zijn we weer in de auto's gegaan. Ik ging dit keer achter het stuur. Super gaaf!! Rijden in een 4WD over het strand. We hebben 3 dingo's gezien op het strand wat echt gaaf was. Ze lijken zo lief maar dat zijn ze totaal niet. Ook moest ik soms een stukje door de zee omdat het water erg hoog was. De eerste stop was Wabby Lake. Hier moesten we eerst 45 min lopen door een bos en over een super mooi woestijn strand. Daar achter was dan de lake waar we lekker gingen zwemmen en er waren visjes die aan je voetjes gaan knabbellen en dat gratis helemaal top. Na de lunch was het tijd om naar de ferry te rijden. Iemand anders zat nu achter het stuur. Ook toen moesten we weer veel door zee wat echt super gaaf was maar ook wel weer spannend was. Bij de ferry zat onze Fraser Island tour er al weer op erg jammer maar echt genoten. Die avond lekker nog uiteten geweest met de hele groep en daarna karaoke gedaan in het hostel.



10 Februari ging mijn bustrip weer verder naar Airlie Beach. In de bus kwam ik er achter dat Mike en Jacq ook in Airlie Beach zaten en toevallig ook nog in het zelfde hostel. Na een busreis van 17 uur kwam in 7 uur in de ochtend aan in Airlie Beach. Ik was behoorlijk moe maar moest nog even wachten tot ik kon inchechen. Om 10 uur mocht ik dan in mijn kamer en zat gezellig bij Mike en Jacq op de kamer. Wat was dat super leuk om hun weer te zien en alle verhalen te horen. Die dag lekker rustig aan gedaan en in de avond met ze 3e gegeten. De volgende dag ging mijn Withsundays tour al weer van start. In de ochtend naar de haven gelopen en de boot op gegaan. Ook hier weer een leuke groep van 14 man. De eerste dag gingen we naar whitehaven beach. Ik had het natuurlijk al op foto's en kaarten gezien maar als je het dan met je eigen ogen ziet sta je echt even stil. Wauwiee wat is dat mooi zeg. Hier lekker gezwommen en in de zon gelegen die gelukkig goed scheen. Na de hele dag te hebben gevaren en gechilld te hebben op het strand gingen we lekker eten op de boot. Ik had geluk want er ging een stel weg van de boot omdat ze ziek waren en dus kreeg ik een 2 persoons bed. Die nacht best goed geslapen. De volgende dag gingen we lekker snorkelen ook dit was weer geweldig. Super mooie vissen gezien en het koraal is ook super mooi. Na het snorkelen zijn we weer het stuk terug gaan varen naar de haven. De zee was best wild dus ik zat lekker buiten en voor mij te kijken zodat ik niet ziek werd. Terug in het hostel even boodschappen gedaan en lekker gegeten. De volgende dag kon ik weer even lekker uitslapen. Even langs de travel desk geweest om Magnatic Island te boeken en de busreis er naartoe. Verder lekker gechilld in het hostel. Die zondag kwamen ook Mike en Jacq weer terug van de withsundays en hebben we lekker pizza gegeten spullen ingepakt en optijd ons bed ingegaan.



16 Bebruari ging de reis weer verder om 7 uur in de ochtend had ik de bus naar Townsville. Aangekomen in townsville even gewacht op Mike en Jacq en samen met hun vanaf Townsville de ferry genomen naar Magnatic Island. Ik had het zelfde hostel als hun geboekt zodat we nog gezellig een paar dagen samen konden reizen. Aangekomen in het hostel even wat gegeten en ingecheckt. Die dag hebben we niet heel veel gedaan want kwamen laat in de middag pas aan. In de avond lekker gegeten en daarna mee gedaan met de bingo in het hostel. Er waren 4 rondes en bij veel nummers die genoemd werden moest je iets doen. Een hele gekke bingo dus. Bij de laatste ronde was het vooral opletten want er was 260 dollar te verdienen. Ja geloof het of niet Lieke Kuijs had bingo. De 2 jongens die de bingo deden zeiden tot 2 keer aan toe dat mijn bingo niet goed was. Ik wist 100% zeker van wel en gingen dus de balletjes nakijken met de nummers en ja hoor ik had echt bingo. Zo vaak deed ik mee met de bingo op de camping bij mijn opa en oma en nooit won ik wat en nu als backpacker won ik 260 dollar. Ik was mega blij en had belooft aan Mike en Jacq als ik zou winnen dan zou ik de huurauto betalen voor de volgende dag. Dus zo gezegd zo gedaan de volgende ochtend gingen we vroeg op om onze barbie auto te gaan huren. Echt een mini auto met open dak super lachen. Mike ging als eerst rijden en gingen we naar het koala park om daar een rondleiding te krijgen en allemaal dieren vast te houden. Ik heb een schildpad, vogel, slang, reptielen, krokodil en natuurlijk een koala vast gehouden. Super gaaf en super lief. Daarna hebben we een wandeling gemaakt en ook daar een koala in het wild gezien. Nog bij een paar strandjes even gestopt en toen boodschappen gedaan en terug naar het hostel gegaan. Die avond gezellig geten en spelletjes gedaan. De volgende dag moesten we weer de auto inleveren. Na gegeten te hebben en uitgecheckt te hebben gingen we alle backpacks in de auto doen. Haha in die mini car met 3 backpacks en wij 3e ging maar net. De auto ingeleverd en de boot terug naar Townsville genomen. Hier op de bus gewacht en toen naar cairns met de bus. Heel toevallig zat ik weer in het zelfde hostel als Mike en Jacq echt super gezellig. We kwamen in de avond aan dus die dag niks meer gedaan.



19 Februari ging ik dan eindelijk met een cruise over de Great Barrier Reef. Wauwiee super gaaf. We stopte midden op zee en gingen daar op een andere boot met een glazen bodem zodat je vissen en het koraal vanaf de boot goed kon zien. Hier werd van alles verteld over de vissen en koraal in de Great Barrier Reef. Daarna ben ik eerst wezen snorkelen en daarna ging ik duiken. Wel spannend vond ik het want dit was de eerste keer met duiken dat ik van de boot af moest springen. Maar het was echt te gek super mooi koraal en hele mooie vissen. Ook heb ik Nemo de vis gezien en een haai. Echt gaaf. Na het duiken lekker gegeten op de boot en naar een andere plek gevaren. Ook hier ging ik weer snorkelen wat onwijs mooi was. Na de tweede keer snorkelen gingen we helaas al weer terug naar de haven maar wat een mooie dag was dit die niemand meer van mij afpakt. De volgende dag lekker bij het zwembad in het hostel gelegen en in de avond gebarbecued met Jacq en Mike. Zaterdag 21 Februari was het al weer tijd voor mijn laatste tour hier in Australië. De naam van de tour is Uncle Brians. We gingen naar allemaal watervallen en meertjes waar we konden zwemmen. Super leuke tour was het met super leuke mensen. De dag erna weer lekker uitgerust in het hostel.



Maandag 23 Februari was het weer tijd om afscheid te nemen van Jacq en Mike. Eerst nog even lekker koffie gedronken en banana bread gegeten met ze en toen ze uitgezwaaid. Jacq en Mike ging namelijk naar Brisbane en vanaf daar naar New Zealand voor een maand. Ik vond het echt super leuk om het laatste stukje samen met hun te reizen. Die middag ben ik naar Nomads gegaan. Dat is een ander hostel hier in Cairns en kon daar werken voor accommodatie. De volgende dag heb ik al mijn spullen ingepakt en verhuisd naar het andere hostel. De volgende ochtend begon ik daar met werken. Elke dag van 10 tot 1 moest ik schoonmaken in het hostel soms moest ik bedden opmaken en soms de hallen zuigen en inruil daarvoor mocht ik daar gratis slapen. Voor australische begrippen is dat best veel werken voor 1 nacht. normaal verdien je hier is Australie namelijk rond de 20 dollar per uur. En een nacht slapen koste in dat hostel 20 dollar. Dus hier werkte je 3 uur voor 20 dollar laat maar zeggen. Maarja ik moest toch even geld besparen dus dat 9 dagen gedaan. De rest van mijn vrije tijd ben ik lekker gaan chillen bij het zwembad of bij de lagoon hier in Cairns wat een soort zwembad is aan het strand. Dinsdag 3 Maart kwam Hannah een kamergenootje van mij naar mij toe onder het werk en zei dat er 3 jobs beschikbaar zijn bij een ander hostel en daar kan je ook een aantal uren werken voor accommodatie. Na het werk ben ik meteen heen gegaan en er was nog een job vrij voor 2 weken omdat er iemand met vakantie was. Ik terug naar het hostel en verteld tegen Hannah. Zei werkt nu al 40 uur in de week in Nomads dus ze zei neem jij die baan maar dan kan je ook een beetje geld sparen. Echt super lief dus volgende dag meteen weer heen gegaan en gezegt dat ik kom werken. Super chill ik werk dan 5 dagen in de week en elke dag werk ik de eerste 2 uur voor accommodatie en de andere uren krijg ik betaald. Elke dag ben je op een andere tijd klaar maar ik werk ook in het weekend en dan krijg je extra betaald echt super chill. De volgende dag nog een ochtendje in Nomads gewerkt en daarna mijn backpack naar Gilligan's gebracht. ( de naam van mijn nieuwe hostel). Ik kon daar nog niet slapen die nacht omdat mijn kamer nog niet klaar was. In de middag lekker met Hannah naar de lagoon geweest en lekker gegeten in het hostel. Vrijdag 6 maart begon ik in het nieuwe hostel. Ik sliep die nacht nog in Nomads dus moest vroeg op om met de bus naar de stad te gaan en daar in te checken in mijn nieuwe hostel. spullen in mijn kamer gebracht wat echt net een hotel kamer lijkt. Ik slaap met 1 ander meisje in een 6 persoons kamer en we hebben een eigen badkamer, koelkast en tv met dvd speler. Om half 9 begon ik met werken. In dit hostel is het allemaal serieuser dan in de andere hostel. Dit hostel is namelijk net een hotel. Je werkt met ze 3 op 1 verdieping en doet van alles. Keuken schoonmaken, bedden verschonen, badkamers en natuurlijk de kamers netjes maken. Ik werk er nu 3 dagen en gaat goed. Rond 1 uur ben ik elke dag klaar en heb ik tijd om lekker te chillen. Vandaag ben ik naar een markt geweest waar veel fruit en groente te koop is. Deze markt is er elke week op vrijdag, zaterdag en zondag. Omdat zondag de laatste dag is is alles mega goedkoop. Zo kocht ik 6 mango's, 5 appels en een tros druiven voor maar 3,50 dollar dat is 2,50 euro. Nou dat is natuurlijk geen geld. Komt daarna mijn kamergenootje terug van de markt met een doos vol druiven voor 1 dollar haha onze koelkast zit nu dus vol met alleen maar fruit.



Vandaag gaat mijn laatste maand al weer in hier in Australië. Erg jammer dat ik dan alweer afscheid moet nemen van dit geweldige land maar ik heb ook zo veel zin in New Zealand waar ik 8 April heen zal vliegen. Ik werk in dit hostel nog tot 20 Maart en misschien langer als ze meer werk voor mij hebben. Ik zal vanaf Sydney naar New Zealand vliegen dus daar ga ik de laatste dagen heen. Ook is bekend wanneer weer ik terug zal komen in Nederland. 30 juni land ik weer op Schiphol. Hier moet ik nu nog niet aan denken omdat ik nu nog zo aan het genieten ben ook al mis ik wel iedereen thuis. Mijn avontuur hier in Australië is niet lang meer maar er staan nog te gekke landen op mij te wachten.




Heel veel liefs hier vanuit Cairns.

  • 08 Maart 2015 - 10:57

    Carolien:

    Hè lieki ik heb weer genoten van je verslag. Ik zie het weer zo voor me. Jaloers ben ik en ik krijg heimwee naar Australië wat is het toch een prachtig land. Maar je gaat ook nog naar New sealand en hoeveel mooie dingen zal je daar weer gaan zien. Kortom echt te gek allemaal. Niemand pakt je deze ervaring meer af. Ik ben trots op je dat je dit avontuur hebt aangedurfd en ook trots dat je dit in je eentje allemaal gedaan hebt. Veel plezier verder nog. Xxxx mama

  • 08 Maart 2015 - 23:27

    Oma Buisman:

    wat weer een fantanties verhaal van jou,wij genieten er enorm van .Maar missen jou wel hoor! Maar belangrijker is .Wij houden van jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 20 Maart 2015 - 08:55

    Sabrina:

    Jeetje wat een verslag. En wat maak je gigantisch veel mee. Heerlijk.
    Blijf lekker genieten en nog even en dan ga je naar new zealand. Ook weer spannend en vast ook mega gaaf. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8459

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: