change of job - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu change of job - Reisverslag uit Sydney, Australië van lieke kuijs - WaarBenJij.nu

change of job

Blijf op de hoogte en volg lieke

24 September 2014 | Australië, Sydney

Hier dan weer eindekijk een berichtje van mij. Ik moest er weer echt even tijd voor maken want heb het mega druk hier. Ik zal weer even verder gaan waar ik was gebleven.

Maandag 18 augustus was ik begonnen aan mijn laatste 2 weken au pair. Het was echt niet meer leuk de ouders hadden onwijse ruzie elke dag en ik stond er een beetje midden in. Ook moest ik weer naar de tandarts en heb een wortelkanaal behandeling gehad daarna ging het gelukkig weer. Op zaterdag was ik met het gezin naar een rugby wedstrijd geweest dat was gelukkig wel erg gezellig. de week erna op donderdag ging ik een kijkje nemen achter de schermen bij een tv opname.John de vader van het gezin werkt veel voor de te tv dus ik en apollo mochten mee naar een ochtend opname. Echt super leuk. Ook ben ik onwijs druk op zoek gegaan naar werk. Ik dacht dat het wel makkelijk was hier maar nee dus. Het laatste weekend had ik gelukkig te horen gekregen dat ik maandag kon beginnen bij de plastic fabriek. De laatste zaterdag had ik alles gewassen en mijn backpack ingepakt. En ja hoor mijn kies waar ik de wortelkanaal behandeling in had gehad was afgebroken. Ik meteen weer gebeld en kon zondag gelukkig langskomen. Zondag 31 augustus ging ik dan weer verhuizen naar het hostel leven. Afscheid genomen van het gezin. Apollo vond het heel jammer dat ik ging en kosta kon alleen maar gillen tegen mij dus die was blij dat ik ging. Ik heb deze weken echt af zitten tellen en was blij dat het er op zat. Die dag naar de tandarts geweest en mijn kies is gelukkig weer helemaal gemaakt. Toen ik terug kwam even met mijn 3 kamer genootjes (tessa, tessa en jamie)gezellig bijgepraat.

1 september begon ik dan met mijn nieuwe werk. Ik werkte samen met tessa en tessa waar mee ik ook op de kamer slaap en we werken met een hele groep nederlandse jongens super gezellig dus. Ik werk meer dan 50 uur in de week dus best veel maar wel lekker geld sparen voor mijn reis. Ik zal even vertellen wat we precies moeten doen. We maken lampen voor de supermarkt hier. Als je zelf ga afrekenen bij zo zelf scan kassa staat er altijd zo lamp die af gaat als er iets fout gaat bij jou kassa en die zetten wij dus in elkaar. Het werk is onwijs saai maar gelukkig zitten we met ze alle dus dan is het wel vol te houden. Dinsdag 2 september kwam paulette weer terug van de west kust dus die had ik opgehaald bij de ferry de volgende dag lekker bijgepraat na het werk want dinsdag ging ik meteen mijn bedje in want was al weer laat. We zitten in het bunkhouse waar ik ook sliep toen ik net aan kwam hier in Australië ze doen nu elke week bijna iets leuk deze week hadden we een film avond met gratis snoep, chips, popcorn en drinken echt super gezellig. We kijken trouwens heel vaak in de avond een filmpje met alle meiden echt super gezellig. Er zijn hier automaten in het winkelcentrum waar je een dvd kan huren heel handig. Je klikt gewoon aan welke je wil je betaald met je pas en dan moet je hem de volgende dag weer inleveren. Die zaterdag in de ochtend nog gewerkt en in de middag lekker koffie gedronken met jacq en paulette super leuk om weer even gezellig met ze 3e bij te kletsen. Verder doe ik niet zoveel in het weekend beetje wasjes doen en boodschappen en vooral genieten dat je gewoon even niks hoef te doen en lekker kan uitslapen.

De tweede werkweek ging goed.. Die maandag was tessa jarig dus gingen we met een hele groep uiteten bij een tentje waar je op maandag voor de helft van de prijs kan eten nou wij als backpackers houden daar natuurlijk van. Was echt een super gezellige avond. De andere tessa was helaas deze week ontslagen. Super jammer want dat was juist heel gezellig.
Zaterdag hadden tessa en ik allebij gewerkt en die middag weer lekker koffie gedronken met de meiden en verder lekker rustig aan gedaan. Zondag wasje gedaan en daarna lekker naar het strand geweest met de hele groep van het werk en nog wat andere mensen echt super gezellig.

Afgelopen week hadden we maandag lekker gratis patat met kip in het hostel en verder deze week is er niet zoveel gebeurt tess en ik zijn nog steeds druk aan het werk en de andere tessa en Paulette zijn druk opzoek naar werk maar wilt nog niet echt lukken. Afgelopen weekend ijn we met een hele groep naar defqon geweest. Ik zou eerst niet heen gaan maar op vrijdag avond dacht ik toch maar van oke ik ga ook mee. En wat een feest was dat echt een top dag gehad. Ik hou helemaal niet van dat hardcore muziek maar dit feest was gewoon onwijs leuk. We gingen met een hele groep Nederlanders met de bus heen en het was de hele dag we kwamen om 2 uur snachts weer thuis. Dat was weer een dag om niet te vergeten.

Ik heb ook super leuk nieuws!!! Ik ga vanaf 21 mei samen met mijn broer 3 weken door Thailand backpacken echt zo mega veel zin in. Maar voor dat het zover is ben ik hier nog druk aan het werk en ga ik de oostkust nog doen en wat outback tourtjes. Daarna zal ik nog voor ongeveer 2 maanden naar new zealand gaan. En dan staat Thailand op de planning. Alleen plannen wijzigen hier als dag en nacht dus wie weet veranderd alles wel alleen 1 ding staat zeker vast en dat is Thailand en dat wil dus zeggen dat ik langer dan een jaar weg blijf.

Kort om ik vermaak mij onwijs hier en verveel mij geen moment.

Kusjes van mij uit manly.


  • 24 September 2014 - 14:04

    Sabrina:

    Hè Liek. Je heb het dus lekker druk. Geniet er lekker van??

  • 24 September 2014 - 16:56

    Rina Buisman:

    lieve Lieke ,je had het reis verslag toch nog klaar ,voor wij op vacantie gaan . Het meest wist ik al maar ik geniet er steeds weer van. dikke kus van opa en oma.

  • 25 September 2014 - 11:16

    Digna:

    Lieve Lieke, leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Ook nog andere landen in de planning, dat doe je goed! Blijf vooral genieten en avonturen beleven, ik lees graag met je mee! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Lieve lezers, Ik heb besloten om er even tussen uit te gaan daarom ga ik 8 april voor een jaar naar Australië toe. Om jullie een beetje op de hoogte te houden zal ik proberen om af en toe een verhaal hier op te plaatsen wat ik allemaal aan het doen ben en waar ik allemaal kom. Liefs, lieke

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 8451

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 08 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: